Anna Ternheim | En svensk artist och låtskrivare | Lätt svenska

Anna Ternheim sjunger på Malmöfestivalen

Anna Ternheims nya skiva All the way to Rio

Anna Ternheim är en svensk artist och låtskrivare som jag uppskattar mycket. Hon har släppt en ny skiva som heter All the way to Rio. Skivan finns på Spotify men inte på youtube än.

Anna Ternheim sjunger nästan bara på engelska. Hon har gjort några covers på svenska. Cover betyder att du sjunger och spelar en annan artists låt. Anna Ternheims första skiva Somebody Outside kom 2004. Nedan hittar du en låt från första skivan och en cover på låten Kärleken väntar som bandet Kent har gjort.

Jag har lyssnat jättemycket på Anna Ternheim sen debutskivan. Jag har också sett henne live två gånger i Göteborg. Första spelningen var helt magisk. Nu ska det bli spännande att lyssna på den nya skivan.

Du kan också läsa mer om Anna Ternheim på wikipedia, på hennes hemsida och facebooksida.

 

Bild: Anna Ternheim – Malmöfestivalen 2012 av Gia Willow Alexa Annermarken  publicerad under Creativ Common-licens CC BY-SA 2.0.

 

Annonser

En reaktion till “Anna Ternheim | En svensk artist och låtskrivare | Lätt svenska

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s